O kartach podarunkowych

Karty podarunkowe

Są nowoczesnym narzędziem wykorzystywanym w celu zwiększenia sprzedaży oraz pozyskania nowych klientów. Karta podarunkowa jest bonem towarowym, który dzięki technologii może być wielokrotnie wykorzystywany aż do wyczerpania środków. W praktyce sprawia, że zakupy Twoich klientów, są o wiele większe niż nominalna wartość karty.

Praktyczne zastosowanie kart podarunkowych w firmach z branż B2C:

  • Zwrot produktów - W przypadku zwrotu produktów zakupionych przez klienta, pieniądze mogą być wypłacane w formie elektronicznej na konto karty podarunkowej, a nie w gotówce. Daje to pewność, że pieniądze fizycznie pozostaną w firmie i w niedługim czasie staną się przychodem Twojej firmy (albo w postaci zakupów, albo w postaci czystego zysku w przypadku zakończenia daty ważności karty).
  • Akcje promocyjne - Karty o niskiej wartości mogą być dodawane do materiałów marketingowych w celu zachęcenia klientów do odwiedzenia sklepu i dokonania zakupów. W większości przypadków wartość zakupów znacząco przekroczy wartość nominalną karty.
  • Nagrody - W loteriach lub konkursach, atrakcyjna nagroda w programie lojalnościowym lub w programach lojalnościowych Twoich partnerów. Wartość postrzegana nagrody przez klienta jest równa nominałowi, natomiast dla firmy jest to zysk z marży.
  • Zasięg - Jako dodatkowy bonus przy zakupach u Twoich partnerów. Jest to strategia Win-Win, Twój partner otrzymuje dodatkową wartość dodaną do swojej oferty, a Ty otrzymujesz nowego klienta. Jest to jedna z najtańszych metod pozyskania klienta, co więcej mocno mierzalna, możesz dokładnie określić oraz na bieżąco monitorować wartość inwestycji oraz zwrotu.

Praktyczne zastosowanie kart podarunkowych w firmach z branż B2B:

Ciekawym rozwiązaniem dla firm z branż B2B jest możliwość uruchomienia na bazie kart podarunkowych pre-paidowych systemów rozliczania z kontrahentami za produkty lub usługi.

  • Pre-paid - Twoi kontrahenci mogą dokonywać wpłaty na konto firmowe łączące wiele kart, którymi na co dzień posługują się pracownicy. Partnerowi daje to możliwość kontroli kosztów, szczegółowe raportowanie wydatków dokonywanych przez pracowników. Emitentowi daje to korzyść w postaci gotówki, co do której jest pewność, że nie zostanie wydana u konkurencji.
  • Post-paid – jest to rodzaj rozwiązań, gdzie możemy kredytować naszych kontrahentów. Model działania operacyjnego jest podobny jak przy prepaid z tą różnicą, że płatność następuje na koniec okresu rozliczeniowego. Jest to klasyczny przykład działania wszelkich kart flotowych, jakie są emitowane przez sieci paliwowe.

Ciągle nie wiesz czy karty podarunkowe są dobrym pomysłem dla Twojej firmy?

Skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci dobrać najlepsze wykorzystanie kart podarunkowych w Twoim przypadku.

Dlaczego warto?

Myśl kart podarunkowych zrodziła się w Stanach Zjednoczonych gdzie spotkała się z szeroką implementacją w biznesie i sprawdza się od wielu lat. Amerykanie jako jedni z pierwszych dostrzegli potęgę i korzyści płynące z wprowadzania na rynek kart przedpłaconych.

Popularność kart podarunkowych stale rośnie również w Europie. W 2010 wartość rynku na starym lądzie przekroczyła 164 mld EUR. [Przypis: badanie przeprowadzone przez MasterCard i Boston Consulting Group] Sam pomysł jest nieskomplikowany, jednak podkreślić należy, że marketing i dobry plan sprzedaży, są kluczowymi czynnikami sukcesu. Bez dotarcia do Klientów z ofertą, i dobrą motywacją pracowników na pierwszej linii, nawet najlepiej przygotowany program kat podarunkowych poniesie klęskę.

Jak karty podarunkowe zwiększają zyski firm?

Programy kart podarunkowych są narzędziem marketingowym, których zadaniem, w dużym uogólnieniu, jest zwiększanie zysków firmy. Cel ten realizowany jest poprzez kilka niżej wymienionych faktów/zjawisk:

Nowy klient

Klient obdarowany kartą jest dla nas albo nowym klientem, który pozna markę i produkty lub usługi, albo jest już obecnym klientem, który wyda w Twojej firmie więcej pieniędzy

Wzrost sprzedaży

Naturalny efekt pozyskania nowej wizyty. W przypadku nowego klienta jest to wzrost cykliczny

Większy koszyk

Według badań klient posługujący się kartą podarunkową wydaje ponad 2 razy więcej niż nominał karty podarunkowej

Zatrzymanie gotówki w firmie

W przypadku zwrotów oddajesz Klientowi pieniądze w formie karty podarunkowej. Gwarantuje Ci to, że pieniądze fizycznie pozostają w firmie a w przypadku kolejnych zakupów, Klient wyda więcej niż posiada na karcie, czyli wygeneruje dodatkowy przychód

Niewykorzystane końcówki

W przypadku Klientów, którzy nie wydadzą pełnej kwoty, lub po prostu zapomną o karcie, środki na niej dostępne nigdy nie zostaną zrealizowane. Po wygaśnięciu ważności karty środki te Twoja firma będzie mogła zaksięgować jako przychód

Poprawa wskaźników finansowych

Zyskujesz dodatkowy instrument, który udrożni Twojej firmie nowy kanał dotarcia do klientów oraz zwiększenia przychodów

Miejsce reklamowe

Z marketingowego punktu widzenia zyskujesz dodatkowy nośnik reklamy Twojej marki jakim jest sama karta

Wizerunek

Eleganckie opakowanie i wygląd karty staje się symbolem wyjątkowego statusu przynależności do grona klientów Twojej firmy

Dodatkowy kanał komunikacji

W przypadku klientów, którzy dokonają rejestracji karty zyskujesz cenne dane osobowe, a przede wszystkim kontaktowe, które wykorzystane w umiejętny sposób (komunikacja email/sms) mogą przynieść wiele mierzalnych korzyści

Korzyści z wdrożenia naszego systemu

Szybkie i łatwe wdrożenie

W najmniej skomplikowanym modelu, z systemu możesz rozpocząć korzystanie już pierwszego dnia od podpisania umowy

Możliwość integracji

Oferowany przez nas System jest otwarty na integracje z systemami zewnętrznymi

Możliwość rozbudowy systemu na indywidualne życzenie

Realizujemy wdrożenia pod klucz. Jeśli jesteś zainteresowany specyficznymi funkcjonalnościami omówimy wspólnie założenia projektu, przygotujemy specyfikacje techniczne nowych funkcji

Rozwiązanie w Chmurze

Zero zmartwień o infrastrukturę. Nie interesują Cię kwestie techniczne, infrastrukturalne, sieciowe, softwarowe, kosztowne licencje. Otrzymujesz usługę w ramach określonej opłaty miesięcznej

Rozwiązania dedykowane

Jeśli posiadasz własne data center i chcesz posiadać system w ramach własnej infrastruktury, pomożemy Ci we wdrożeniu, określimy wymagania sprzętowe, systemowe oraz udzielimy wsparcia technicznego dla aplikacji w okresie jej eksploatacji

Prosty i przejrzysty model rozliczeniowy

System wyposażony jest w moduł raportowy, który pozwoli w łatwy sposób rozliczać się ze sprzedaży i użycia kart w lokalizacjach

Naszą dewizą jest zadowolenie naszych klientów oraz proste i przejrzyste warunki. Skontaktuj się z nami i sprawdź Sam.

Marketing kart podarunkowych

Współpraca z partnerami

Poszukaj parnterów którzy mogą zwiększyć zasięg twojej oferty. Pozyskaj nowe kanały sprzedaży

Zadbaj o szkolenie personelu

Zainwestuj w dobre szkolenie personelu – do każdych zakupów dosprzedawaj kartę

Motywuj personel

Zrób konkurs dla sprzedawców na najefektywniejszą sprzedaż kart podarunkowych. Jeśli Twoim pracownikom będzie się opłacało sprzedawać więcej kart to Twoje zyski wzrosną

Wyeksponuj kartę

Dobrze wyeksponuj kartę w sklepie i na stronie WWW – zrób promocje, zamiast dawać rabat 10%, daj klientowi kartę podarunkową opiewającą na wartość rabatu

Kwestie prawne

Karta podarunkowa jest kartą typu pre-paid, stanowiącą odpowiednik gotówki, umożliwiającą dokonywanie zakupów. Sprzedaż karty podarunkowej nie jest sprzedażą towaru lub świadczeniem usługi. Wpłatę pieniędzy przez klienta na kartę podarunkową traktuje się jako zaliczkę na poczet późniejszej sprzedaży produktów lub usług. Takie wpłaty są wyłączone z przychodów. Przychód uznaje się w chwili gdy klient dokonuje transakcji z użyciem karty lub karta traci swoją ważność (z dokładnością do postanowień regulaminu programu karty podarunkowej, który musisz posiadać), wtedy również powstaje sprzedaż i obowiązek podatkowy.

Skontaktuj się z nami a pomożemy Ci przygotować regulamin programu kart podarunkowych oraz wyjaśnimy kwestie związane z obsługą księgową.